maanantai 31. joulukuuta 2012

Vuoden viimeiset

Loman aikana sain valmiiksi vielä kahdet jämälankasukat. Näiden myötä pääsin eroon monesta pienestä Maija- ja Nalle -nyssykästä.




Nämä sukat minun piti antaa hyväntekeväisyyteen, mutta vasta kuvatessani sukkia ulkona huomasin, että olen käyttänyt kahta eri oranssia lankaa sekaisin sukan kärjessä. Keinovalossa oranssi näytti ihan samalta :/ Sukat jäävätkin itselleni ja käyvät hyvin koti- ja ulkoilusukiksi.


Tästä kuvasta värieron huomaa vielä paremmin.


Yhdet kämmekkäät valmistunevat vielä tämän vuoden puolella, mutta tuskin "valoisaan" aikaan, joten niiden esittely jää ensi vuoden puolelle.

Yhteensä olen vuoden aikana neulonut, virkannut tai neulannut
- 16 sukat
- 6 tossut
- 5 neulotut käsineet
- 8 neulakintaat
- 7 päähinettä
- 2 kaulahuivia
- 4 pitsihuivia
- 2 paitaa
- 3 takkia
- 1 torkkupeitto
- 1 pannumyssy
- 6 tiskirättiä

Lankaa olen käyttänyt tai antanut pois 9223 g ja olen ostanut tai saanut 8427 g. Varastossani on 8165 g lankaa, joka nykyisellä tahdilla riittäisi alle vuodeksi. Erityisen tyytyväinen olen siihen, ettei minulla ole enää mitään lankaa jolle en keksisi käyttöä. Lahjoitin syksyllä kuopuksen koululle viimeisetkin kummalliset heräteostoslangat. Lisäksi jämäkerämääräni on vähentynyt huomattavasti. Vuosi sitten minulla oli excelissä 130 riviä lankoja, tänään vain 71 riviä. Lankalaadut/-värit ovat vähentyneet lähes puoleen.

Lanka-alennusmyyntejä odotellen toivotan

Hyvää uutta vuotta!

22 kommenttia:

  1. Kauniita sukkia !

    Oikein hyvää vuotta 2013 Sinulle ja perheellesi !

    ps. hassua, meillä oli melkein sama otsikko.... sielunsisko :D

    VastaaPoista
  2. Hyvää vuodenvaihdetta ja onnellista uutta vuotta!

    VastaaPoista
  3. Hyvää uutta vuotta Sinulle myös!

    VastaaPoista
  4. Iloisia sukkia. Oletpa ollut vuoden aikana ahkera,ihan yhtä toimeliasta ja onnellista uutta vuotta.

    VastaaPoista
  5. Ihanan värikkäitä sukkia :) Olet ollut kyllä ahkera kuluvan vuoden aikana :) Oikein Hyvää ja neulerikasta Uutta Vuotta Sinulle ja perheelle ja karvatassuille! :)

    VastaaPoista
  6. Paljon olet vuoden aikana valmiiksi saanut!
    Hyvää Uutta Vuotta!

    VastaaPoista
  7. Tulin pitkästä aikaa kurkkimaan ja oletpas ollutkin ahkerana.
    Onnellista Uutta vuotta

    VastaaPoista
  8. Hienoja raitasukkia!
    Onnellista uutta vuotta!

    VastaaPoista
  9. Upeita neuleita olet tehnyt. Ihanaa Alkavaa Vuotta Sinulle.

    VastaaPoista
  10. Nämä ovat siis ihan parhaita sukkia, Hyvää uutta vuotta :)

    VastaaPoista
  11. Kylläpä olet ollut ahkerana vuoden mittaan!!
    Samaan malliin ensi vuosikin sitten, vai mitä?

    Oikein onnekasta ja lankarikasta vuotta 2013!!

    VastaaPoista
  12. Onneksi olkoon vuoden 2012 tehotikuttaja! Sait enemmän valmista aikaan grammoissa kuin minä! :D

    VastaaPoista
  13. Hieno saalis neulottua lankaa. Onnellista neule vuotta 2013!

    VastaaPoista
  14. Onpas iso joukko valmistuneita. Ja juuri nyt vielä! Minä olen joulun pitänyt taukoa - ehkä pitäisi alkaa taas neulomaan uutta, kun sain joululahjaksikin pari neulomakirjaa.
    Hyvää uutta vuotta!

    VastaaPoista
  15. Mahtava tulos! Keventää mieltäkin, kun lankavarasto tyhjenee ja tietää mihin niitä jäljellä olevia käyttää. Itsekin iloitsen jokaisesta neulotusta nöttösestä. Neulomisen iloa pian alkavaan vuoteen 2013!

    VastaaPoista
  16. Uutterasti olet keventänyt.
    Paljon onnen pipanoita Uudelle Vuodelle ja sukkelia puikkoja!

    VastaaPoista
  17. Tuottelias neuloja - minä olen hiljaisen toiveen asettanut itselleni alkaneen vuoden osalta, että jos vaikka sukat/kuukausi saisin aikaiseksi.:D

    VastaaPoista
  18. Kauniita sukkia! Itsellä meni viime vuonna lankavaraston pienentäminen päin p:tä,mutta tänä vuonna otin tiukemman linjan ja olen langanostolakossa. On se kumma jos ei nyt rupea lankavarasto pienenemään :)

    VastaaPoista
  19. Kauniita ja iloisia sukkia. Minulle on käynyt tuo sama joissakin helmissä en keinovalossa ole huomannut värieroa ja kun katsoo päivänvalossa sen huomaa, mutta harmittaa.
    Oikein hyvää uutta vuotta Sinulle !

    VastaaPoista
  20. Minullekin on joskus käynyt noita "värimokia", kuvittelen siis, että kaikki on OK ja kun työ on valmis, huomaankin että on ollut erisävyistä lankaa. No, kotipukimina menee vähän hullummankin näköiset viritykset =) Hyvää alkanutta vuotta!

    VastaaPoista
  21. Kauniit raitasukat.
    Kovasti on puikot suihkineet vuoden aikana ja valmista syntynyt.
    Minä olen koettanut hävittää lankavarastojani enkä ole loppuvuodesta ostanut yhtään kerää ihailemassa olen kyllä käynyt.Tällä hetkellä yritän hävittää huopaset-lankoja lovikoihin.
    Mukavaa vuoden jatkoa.

    VastaaPoista
  22. Komian värisiä.
    Minä oon ollu laiska neulomaan....tai no osasyynä sormien nivelet. Lähinnä oon tehny vaan lapasia ja sukkia.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi